התחלתי לכתוב יומן אישי באייפד החדש שלי

 כשהתחלתי לפני כמה ימים לכתוב את היומן שלי באייפד החדש שלי, נדמה היה לי שזה קצת ילדותי, אבל מה איכפת לי. צפיתי בהמון סרטונים ביוטיוב בנושא יומנים יצירתיים שמופעלים באמצעות אייפד ותוכנת Goodnotes וזה עשה לי חשק לבנות יומן משלי ולאחר שקראתי ידיעה ברשת בקשר לכתיבת יומן, הייתי עוד יותר מרוצה מההחלטה שלי.






מתוך הכתבה 5 Important Benefits that You'll Gain from Developing a Journaling Habit:

כתיבת יומן זה משהו שמרגיש ילדותי או מאיים לרובנו, אבל ניהול יומן מביא איתו כל מיני יתרונות משמעותיים לבריאות הנפשית והרגשית שלנו.

שיפור האינטליגנציה
אמנם יומן מיועד לעיניך בלבד, אך כתיבת מחשבות, רגשות או כל דבר אחר שעולה בראשך - מחייב אותך להרחיב את החשיבה שלך כדי למצוא את המילים שתופסות את מה אתה מנסה לומר. זה יכול לעזור לבנות קשרים עצביים חדשים, מה שיכול לעשות אותך חושב טוב יותר באופן כללי.

הפחתת לחץ
לחץ כשלעצמו הוא לא בעיה כל כך גדולה; זה אפילו מועיל כאשר נלקח במינונים קטנים כמו כאשר אתה בורח מנמר בעל שן חרב או מתכונן למצגת גדולה. לחץ נועד למקד את תשומת הלב שלנו למה שאנחנו מרגישים שהוא הדבר הכי חשוב שאנחנו צריכים להתמודד איתו כשיש מאות דברים אחרים שעלולים להסיח את דעתנו. מתח ממושך, לעומת זאת, יכול להיות רעיל לחלוטין ולהוביל לדיכאון, חרדה והשלכות בריאותיות גופניות שעלולות לקחת שנים מהחיים.

לפעמים, כל מה שצריך לעשות כדי להפיג את הלחץ הוא לדבר על זה, ורישום ביומן הוא בדיוק זה, רק אתה מדבר לעצמך.  לפעמים כתיבה על אירועי יום מלחיץ במיוחד יכולה לחשוף בלי כוונה מה בעצם גורם לנו ללחץ, שלפעמים זה לא מה שאנחנו חושבים שהוא. 

מיינדפולנס משופר
נראה שהמילה 'מיינדפולנס' נמצאת בכל מקום כרגע, עם כל מיני אפליקציות וסרטונים ב-YouTube שמציעים לעזור לאנשים להשיג את המצב הארעי הזה של הוויה. זה לא כל כך ניו-אייג'י כמו כל זה, הוא למעשה מוצא את שורשיו ברוב הדתות בצורה כזו או אחרת, אבל קשור בעיקר למסורות בודהיסטיות.

המשמעות של מיינדפולנס היא לעבד באופן פעיל את המחשבות, הרגשות והרגשות שלך ברגע שבו הם מתרחשים בצורה מתחשבת, כנה ומקבלת, שאינה מנסה לשפוט את 'נכונות' המחשבה או התחושה. תהליך זה הוכח כבעל קשר חזק לרגשות האושר של האדם ומהווה כלי חשוב בניהול הרווחה הרגשית והנפשית של האדם. למרבה המזל, זה פחות או יותר בדיוק מה שאתה צריך לעשות בזמן רישום ביומן, אז רישום ביומן מעניק הרבה מאותם יתרונות חיוביים כמו דברים כמו מדיטציית מיינדפולנס.

זיהוי הגורמים והטריגרים של רגשות יכול להיות המפתח לשיפור הבריאות הרגשית שלנו שכן הצעד הראשון לשיפור כל דבר הוא זיהוי מה צריך לשפר וכיצד. אם אנחנו מזהים מה גורם לנו לדיכאון או חרדה, אנחנו כבר הרבה יותר קרובים לניהול הרגשות האלה מאשר מישהו שאין לו מושג למה הם מרגישים כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

NowTrendy@Instagram