מתולתלות או לא להיות...

למרות  פריחתן האדירה של ההחלקות למיניהן, והעובדה שרבות מבנות ישראל מרבות לעבור החלקות שיער, ניתן לראות שמותגי יוקרה מובילים קבעו סטנדרט חדש לזוהר בתצוגות אופנה, מגזינים ועוד - התלתלים. המתולתלות מעבירות הצהרה על האישיות והיכולת שלהן ומתאפשר להן  לבטא את עצמן דרך התלתלים ובכך להכריז על ביטחון עצמי. ישנם סוגי תלתלים שונים:  גלי, מקורזל, ספירלה, תלתלים פתוחים ועוד. 


מקורו של התלתל מצוי בלב ליבה של שורש השיערה ובאופן יציאת השיערה מתוך הקרקפת.בניגוד למיתוס השכיח, תלתל לא ניתן "לבנות". מי שלא התברכה בתלתל, לא תהיה בעלת תלתלים ולא משנה באילו חומרים תשתמש. כמו שאומרים, לשיער מתולתל אישיות משל עצמו...

אספנו  מספר טיפים ועצות ממומחי השיער של לוריאל פרופסיונל. אלו שהתברכו בשיער מתולתל צריכים לשמור ולטפח אותו כדי  שהוא לא ייאבד את צורתו, ויוסיף להיות תלתל סגור אלסטי קופצני, קליל ויפה.

האתגר הידוע בקרב שיער מתולתל הוא יובש, מכיוון והרבה יותר קל לשומנים אשר יוצאים מבלוטות השומן בקרקפת לעבור ישר בתעלת שערה חלקה מאשר לעבוד בצורה מגולגלת בתעלת שיער מתולתל. היובש הוא אותו הגורם שמקשה להשתלט על השיער.


לשמירה על התלתל אנו נדרשים לשני תנאים הכרחיים:
1. מניעת חדירת לחות לתוך השיערה – על מנת שהקשר שאחראי למבנה התלתל לא ייפגם.
2. הזנת השיער ומניעת יובש מכיוון שיובש יוצר חשמל סטטי ווהתקרזלות השיער, כמו כן, הענקת גמישות ואלסטיות לתלתל (בדיוק כשם שקפיץ צריך להיות משומן ולא חלוד ע"מ שיהיה קפיצי).

בקיץ, העלייה ברמת הלחות מובילה לפגיעה קשה יותר בתלתל, כמו גם השמש המייבשת את השיער, לפיכך יש צורך להשתמש במוצרים בעלי פעולה נוגדת לחות מצד אחד, אך מזינים מצד שני.

שיער מתולתל הוא רגיש ושברירי מטבעו. הוא יכול להיות שופע או קשה לשליטה ולעיצוב.  מהם המאפיינים הפיסיים של שיער מתולתל?בשורש השערה, הפקעת מפותלת והיא הסיבה מאחורי התנועה הסיבובית של התלתל. תאי הקורטקס (החלק הפנימי של השיערה) שזורים זה בזה ולא מסודרים כמו בשיער חלק. הצורה האליפטית של שיער מתולתל מונעת מהסבום להגיע משורשי השיער לקצוות השיער והתוצאה היא שיער יבש יותר. הקשקשים בשכבת הקוטיקולה (השכבה החיצונית של השערה) אינם מסודרים, ויוצרים נקודות מפותלות בהן לסיב השערה יש קוטר קטן יותר. השיער מוחלש.

הטיפולים הכימיים והפיסיים המיועדים לשלוט בשיער מתולתל משנים בסופו של דבר את סיב השערה. הקשקשים מאבדים את הסדר שלהם, הסרמידים נשברים, סיב השערה מתייבש ונשבר. הקשרים היוניים ומבנה השיער משתנה, והופך פחות עמיד, קשה יותר לשליטה ולעיצוב.

בכדי לתת לנשים פתרון מושלם לטיפוח ועיצוב תלתלים, מותג השיער המקצועי לוריאל פרופסיונל פיתח את סדרת CURL CONTOUR, סדרה לטיפוח שיער מתולתל הכוללת שמפו ומסכה המתאימים לכל סוגי התלתלים.

סירוק השיער - שיער מתולתל זקוק להוצאת קשרים קבועה בכל חפיפה, אבל המברשות לא תמיד יעילות עבור השיער המתולתל.  מומלץ להשתמש במברשות שיער שאינן צפופות. במידה ואין ממש קשרים  מומלץ להבריש את השיער באמצעות האצבעות בזמן החפיפה.

טעות נפוצה שמתולתלות עושות היא לאסוף  אותו בזמן שהוא רטוב, כך שהכלור שבמים גורם לשיער להתייבש. 

לאחר החפיפה מומלץלהגיע לרמת ייבוש של 50% כדי לתת לתלתל להתעצב באופן חופשי ולקבל ייבוש טבעי, כך תישמר טוב יותר צורתו ומבנהו הטבעיים.

תנו כבוד ליפהפיות המתולתלות

במידה ואנו מעוניינים לעזור לתלתל להיות קבוע לאורך זמן ארוך יותר, רצוי למשוח אותו במוס עדין, או בקרם לחות לתלתלים עדין, כדי לא לבטל את אפקט המסיכה ולשמור על תלתל טבעי עוד מהחפיפה ע"מ שיכול להיראות מבריק, אלסטי וקליל על הראש. (מוס טרנספורמר לעיצוב ושליטה בתלתלים. קרם סיירן וויבס להזנת שיער מתולתל והענקת לחות).

גזירת שיער - מומלץ לגזור מפעם לפעם את קצוות השיער בכדי לתת לו רעננות וקופצני יותר. 

במהלך עונת הקיץ החמה מומלץ להשתמש במוצרי טיפוח המגינים על השיערה לפני היציאה לשמש. ואם הולכים לים או לבריכה כדאי לחבוש כובע.

רק 29 ש"ח

ואם כבר כובע, איך לא להתלהב מהלוק של טלי ליבמן בתקופת הקורונה. כובעים נפלאים כאלה תוכלו למצוא ב-Shein ובמחירים ממש משתלמים.

טלי ליבמן המהממת




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

NowTrendy@Instagram