טיפים לעיצוב המרפסת

באדיבות אלוני. עיצוב טלי דורה. צילום: אלעד גונן
המרפסת  הביתית הפכה למעוז של פינוק אמיתי בין אם בהקדשת הזמן לעצמך ובין אם בבילוי עם חברים. אין תחליף לתחושת החוץ והאוורור ללא הצורך לעזוב את הבית. 

המעצבת ענת אגסי, מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני, מנדבת טיפים לעיצוב המרפסת:

הגדירו שימוש: 
בדירות קבלן שבונים היום נכללת מרפסת בגודל ממוצע של 12 מ"ר. אם תהיתם מה אפשר לעשות ב-12 מ"ר, התשובה היא המון, הכל תלוי בצרכים ובאורח החיים שלכם. יש מי שלא יוותר על סלון חיצוני לרביצה, יש מי שהמנגל יזכה במרפסת שלו למקום של כבוד, יש מי שיבחר להציב במרפסת שולחן גדול וכיסאות לאירוח, יש מי שיעדיף ישיבה לא פורמלית כמו נדנדות, ערסלים, פופים עמידים לחוץ או כורסאות נמוכות, יש מי שיהפוך את המרפסת לממלכת ילדים וישלב בריכת שכשוך בקיץ ושלל משחקים לצדה, ויש מי שירצה גם וגם וגם. ראשית, הגדירו לעצמכם את השימוש שתרצו לעשות במרפסת שלכם.

באדיבות אלוני. עיצוב שירלי קמחי. צילום: אלעד גונן
בחרו סגנון:
הסגנון גם יהיה זה שישפיע על בחירת החומרים, הן לתשתית – הריצוף וחיפוי הקירות – והן לרהיטים ולאביזרים. חומרים כמו מתכת, אלומיניום וזכוכית, שגם עמידים בפני קורוזיה, משדרים מראה מודרני ופונקציונלי יותר, בעוד שעץ, במבוק, קש וראטן יאפיינו מראה כפרי. זה הזמן להחליט האם להתייחס אליה כחלק בלתי נפרד מהבית ולהמשיך את הקו העיצובי של פנים הדירה, או דווקא להפך – להתייחס למרפסת כאל ישות אוטונומית נפרדת, עם אווירה, אופי ועיצוב נבדלים.

באדיבות אלוני. עיצוב סיגל ונדב לוין.
צילום: מאור מויאל
הגדירו מתחמים: 
כדאי להגדיר אזור או חלל ייעודי במרפסת. למשל באמצעות אריחי טראצו ניתן למשל לרצף מסגרת תוחמת או ליצור ממש תמונה אתנית מתחת לשולחן האוכל במרפסת. אפשר להגדיר את אזור הגריל ומטבח החוץ, לרצף מסגרת הנושקת למעקה ולקירות וכך הלאה. הריצוף יכול ליצור הפרדה ויזואלית בין הפונקציות השונות, או לחילופין ליצור חלל אחיד והמשכי. 

פונקציונליות לצד אופי:
עמדה של מטבח חוץ שהקיר שלה יהיה מחופה בחומר קל לניגוב ולניקוי תקל על התחזוקה ותשמר מראה מסודר; קיר מחופה עץ טבעי – בצבע זהה או שונה מזה שעל הרצפה – תתרום להוספת אווירה של טבע, בייחוד אם תשלבו צמחייה שופעת, אופקית או אנכית (קיר ירוק למשל מול קיר עץ יראו נהדר גם בעיר הכי צפופה), קיר של בריקים או אבנים טבעיות יוסיפו אופי וקלאסיקה למרפסת שלכם, וכך הלאה...

החלק הכי דרמתי - ריצוף: 
שאלת הריצוף היא אולי הדרמטית ביותר בעיצוב המרפסת שלכם. אם תבחרו להמשיך את הריצוף של פנים הבית גם למרפסת, תוכלו ליצור כך אשליית אחידות הרמונית. מה שכן חשוב לתת עליו את הדעת הוא ההתאמה של החומרים לחוץ – לאקלים הישראלי, לשמש היוקדת, ללחות ולמליחות בקרבת החוף.
באדיבות אלוני. עיצוב שירלי קמחי. צילום: אלעד גונן
דק עץ טבעי - בחירה בדֶק עץ טבעי, המתאים לחוץ, היא בחירה מועדפת בעיני רבים, המבקשים להוסיף פיסת טבע משלהם בעיר. הטכנולוגיה כיום מאפשרת להתמודד היטב עם בעיות שהיו נפוצות בעבר כמו פיצוצים בעץ, התרחבות בשינויי טמפרטורה וכדומה. מבחינה ויזואלית יש לדק יתרון – ההתקנה נסתרת ולא רואים ברגים, כך שמתקבל מראה נקי, חמים וטבעי, גם בלב העיר הסואנת.
אריחי גרניט פורצלן במראה עץ - בחירת הביניים היא בחירה בריצוף של גרניט פורצלן דמוי פרקט עץ. האריחים עמידים ואינם דורשים תחזוקה מיוחדת ויחד עם זאת מעניקים תחושה של עץ, ניתן להשיג אפילו במראה עץ משופשף, וינטג'י ושחוק. הם מתאימים לכל חללי הבית ואפשר לרצף ואף לעלות על הקירות ולהעניק טוטאל לוק מרשים לכל המרפסת.
אבן טבעית - מי שמחפה את ביתו באבן טבעית או בשיש, נוטה ליצור מראה כולל ולהמשיך את הריצוף גם למרפסת. כך נוצר מראה שלם, נטול חיבורים ושינויים, הנראה ויזואלית, רחב ומרשים יותר.
באדיבות אלוני. עיצוב טטיאנה פיינסקי. צילום: אלעד גונן
מרפסת הממשיכה את פנים הבית המרוצפת באבן או בשיש, אוטומטית תשדר יוקרה ואצילות בהשוואה לחומרים אחרים, זה נכון גם אם הגימור מבריק או מט. וזה לא חייב להיראות נוצץ כמו רצפה של בית מלון יוקרתי. יש גימורים ועיבודים מדהימים המשווים לאבן או לשיש מראה כפרי, מלא אופי ומחוספס למראה ולמגע. זו המגמה העכשווית בעיצוב.

באדיבות אלוני. עיצוב מולי בן אהרון. צילום: מאור מויאל
ניתן לבחור בחלוקי נחל ליצירת מראה מעניין ולא הומוגני, יש מי שיעדיפו לחפות את הרצפה ואף את הקירות באבן טרוורטין בעלת הטקסטורה המחוררת, בבזלת שחורה או אפורה כהה, באבנים בעלות גוון צהבהב או אפרפר או בשיש לבן קלאסי עם גידים אפורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

NowTrendy@Instagram