פשתן - הסיב האצילי האמיתי!


במקרא מוזכר שלמה מביא חוט פשתן ממצרים. המצרים ייצרו בגדי פשתן וזה היה סמל העושר והמעמד החברתי. ביוון העתיקה בגדי פשתן היו פריבילגיה של כמרים. אצל הרומאים הקדומים פשתן נקרא textus ventus, שפירושו "רוח ארוגה". בתקופת הרנסאנס של אירופה הפך פשתן לסמל של מותרות, שהיה ידוע בעבר כסיב האציל שרק ניתן לאצילים ומייצג מעמד חברתי. כעת מצעי פשתן הם עדיין בחירתם של טירת ווינדזור הבריטית וארמון בקינגהאם כאשר הם רוכשים טקסטיל ביתי כלשהו.

https://collections.britishart.yale.edu/vufind/Record/1670119
שוק פשתן, דומיניקה



כמה סיבות טובות לבחור בפשתן:
+ סיבי פשתן חלולים ונארגים בצורה רופפת יותר בכדי לקדם את זרימת האוויר ולשינה טובה יותר בלילה (זו גם הסיבה שפשתן לעולם לא נמדד בספירת חוטים).
+ מוליכות החום של פשתן גבוהה פי 5 מזו של צמר ופי 19 מאלה של משי.


+ ספיגת לחות יוצאת מן הכלל. הזיעה מתנדפת במהירות.
+ נעשה יותר ויותר רך אחרי כביסה.
+ טוב ובריא לגופך: לא אלרגני, עמיד לעשים וטחב, דוחה מיקרואורגניזמים וחרקים, מונע צמיחת חיידקים, איזון pH טבעי.
+ ידידותי לסביבה וירוק: לא זקוק להשקיה אינטנסיבית בגידול, זקוק ל-60% פחות מים ו-18% פחות אנרגיה מכותנה כדי לצמוח, זקוק לפי 5 פחות דשנים וחומרי הדברה מאשר כותנה לגידול.
יכול להיות ממוחזר ומתכלה
+ עמיד מאוד: חוזק המצעים גבוה פי שניים מזה של הכותנה ופעמיים מזה של הצמר, הסיבים נמשכים פי 12 יותר מכותנה, עמיד בפני שחיקה ומתיחה, לכלוך וכתמים נשטפים בקלות.

📍 אני רוכשת את מצעי הפשתן שלי ב-זארה הום וב-H&M הום, בדרך כלל בסוף העונה כאשר המחירים יורדים כי לפעמים אפשר להשיג את המצעים האלה ממש בחצי מחיר.

לבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

NowTrendy@Instagram