הלוגואים של תאגידים גלובליים כמו אפל, סטארבקס, ופוט לוקר עוצבו כדי שהמותג ייחרט מיידית במוחם של מיליארדי אנשים שרואים אותם כל יום. אבל איך בדיוק אנחנו יכולים לזכור את התכונות והצבעים של הסמלים המפורסמים האלה?
כדי לברר, שאלו מעל 150 אנשים לצייר עשרה לוגואים מפורסמים מהזיכרון באופן מדוייק ככל שיוכלו. בהתבסס על יותר מ-1,500 רישומים שנוצרו על פני תקופה של 80 שעות, התוצאות מראות כי, הרחק מלהיות חרוטים בצורה מושלמת בזיכרון הקולקטיבי שלנו, סמלים אלה קיימים בעיקר כמו חזיונות מטושטשים בעין של המוח שלנו.
לעומת זאת, אנחנו אף פעם לא שוכחים איך לרכב על אופניים :) דבר אחד ידוע בוודאות, שרצפים פשוטים של תנועות אפילו מהעבר הרחוק, נשמרים אצלנו בזיכרון בדרך כלל לכל החיים. או כמו שאומרים, זה "כמו לרכוב על אופניים".
מעניין לדעת
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה